juliaohlsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Julia - 31 mars 2012 18:42

Hej!


Nu så är Tindra och Engla här! Det är sjukt kul! Vi har precis varit ute. 


Nu ska vi gå.


Kram 


 

Av Julia - 30 mars 2012 21:36

Heej!


Idag så spelade vi in bakrundas musik till propagandafilmen. Vi blev inte riktigt klara så nu är det Sanna, Amanda och Johanna som har den på sina bloggar utan musik bara för att Hanna ska kunnda bedömma den. Sydde ihop nästan allt så att det bara blev ett tyg att arbeta med sedan. På so:n så hade vi nyheter men typ asmånga hade samma så det gick jättesnabbt och resten av tiden så skulle man typ fyllar i olika papper om nyheter och sen så fick någon annan rätta ens svar och dom som hade flest fick godis som pris. Såklart va det ju Daniel och Tobias som var några av dom som vann. På englskan så gick vi igenom ett läxtest och så gjorde vi en massa uppgifter. På matten så fick man 1 och 1 gå ut till Jenny och prata om hur det gick med provet, medans dom andra kollade på  någon matte film. Det blev typ kaos, då avbröt typ hon men sen så lovade alla att vara lunga och dom sista 10 minuterna gick det bra. 


När jag kom hem så har jag städat och bakat. Jag har bakat chokladkaka tills imorgon. Då kommer ju äntligen Tindra, Engla, Frida och Milton :D 


Kram 


Av Julia - 29 mars 2012 20:33

Hejj!


Idag så började dagen med bild och blev klar med min varmabild. Blev nöjd med den och detta var första gången jag målade på detta viset. Sedan så skulle vi ha so. Men eftersom vi hade spelat upp våra pläser på öppet hus och skulle börja på ett nytt arbetsområd så trodde han att vi skulle glömma, för att vi har ju snart lov! Så vi fick göra typ vad vi ville. Jag och Minna satte oss i ett rum och pluggade franska. Sedan så var det dags för provet..... :/ Jag tror att det gick bra. Svarade på 99%. Resten av det ska vi göra efter påsk. Vi försökte fixa med musik på svenskan. På no:n så jobbade jag och Minna vidare med lungorna. Vi hade styrketräning på idrotten. Vi snackade även om stretching. Man blev indelade i olika grupper och fick t.ex magmuskler som jag nu fick. Då så skulle vi komma på en övning där man tränade magmusklerna. Jag jobbade med Sanna, Tobias och Petter. På dom andra stationerna så var det ryggmusklerna, armmusklerna, benmusklerna, öka pulsen och då magmusklerna. 


Efter skolan så snackade jag och Minna med Joel. Sedan så stack vi hem till mig för att göra engelskan.


Nu så har jag suttit och chattat med Alex och Joel.


Ska gå nu.


Kram 



Kolla Michelles blogg!  

Av Julia - 28 mars 2012 21:00

Hej!


Jag kom hem för 1 timme sedan från öppet hus. Det var typ flest föräldrar på dramat. Förutom dramat så var jag på radioprogrammen och i slöjdsalen. 


Nu så måste jag plugga.


Kram


 

Av Julia - 28 mars 2012 15:52

Heej!


Idag har väl dagen varit ganska bra. Förutom mitt dåliga resultat på matteprovet. (Engligt mig). På engelskan så snackade vi om pronomen, fett tråkigt. På no:n så jobbade vi som vanligt med lungorna och vi fick även tid att träna till öppet hus. Fast mig grupp, vi tränade inte direkt... Fast vi var klara först. Vi fick en extra lektion att öva inför provet för att Rachel var inte där och vi ska typ göra det skriftliga imorgon och hörförståelsen ska vi göra efter lovet ^^'.


Har precis ätit och ska sticka till Minna om 30 min. Så ska vi va innan öppet hus. Ska gå nu.


Kram!


 

Av Julia - 28 mars 2012 05:30

Heej!


Nu har jag precis vaknat och sitter och lyssnar på musik. Idag ska jag äntligen ha en del av det dumma provet! Ska bli jätteskänt när det är över för då kan jag tänka på andra saker an franska....-.- 


Bloggar mer sedan idag!


Kram

Av Julia - 27 mars 2012 20:52

Heej!


Idag var det bokmässa i skolan och morgonen började med att vi lyssnade på 3 olika berättelsestaffetter som nu var klara. Sedan så hade vi ett besök av Tommy Lindholm tror jag han hette. Han snackade om hur man bygger upp en film så att den blir spännande. Intressant! Vi gick även en tipsrunda innan maten, frågorna var typ gåtor. Vissa skit enkla andra lite svårare. Efter lunch så städade vi och fixade till öppet hus i morgon. Hemma så har jag som vanligt pluggat franska och nu så sitter jag och Alex och diskuterar musik. Vi har kommit fram till att båda gillar Timbuktu :D 


Nu så ska jag gå.


Kram


 

Av Julia - 27 mars 2012 18:49

Länkbyte med Michelle :)





http://lifelikemichelle.blogg.se/ Michelle's blogg! :)  

Translate

Presentation


Hej, Jag heter Julia och är 13 år. Jag älskar att göra saker som har med musik att göra. Jag har också ett stort intresse av att hålla på med naglar. På min fritid så är jag också mycket med min bästis Minna. Här kommer ni få läsa om vad som händer i mitt

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards