juliaohlsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Julia - 10 januari 2012 20:45

Heej!


Nu har jag precis blivit klar med sofrågorna, extra frågorna och hemkunskapsfrågorna. Siktar högt i so!  


Idag var det första dagen. Började klockan 8 med musik. Maria var sjuk så vi fick rösta om vi ville sitta och lyssna om Mozart i typ 20 minuter eller ha typ ett musik "test". Det blev musiktest. Det gick väll ganska bra. Kunde ganska många och eftersom det var a/b frågor på varje fråga så blev det nog bara någon vi inte fick poäng på. Sen blev det idrott. Det blev 2 olika boll spel i tjej och kill grupper sen ett bollspel blandat. Mitt lag vann båda :D Jonatan har också börjat i vår klass. Jag har gått med han sedan i 3:an. Sen byta han skola i 1 termin. På hemkunskapen fick vi en bok med recept m.m Vi gjorde även fräsa grönsaker med pasta och feta ost. Gillade inte grönsakerna men pastan var helt ok. På so:n fick vi reda på vad vi ska jobba med ganska långt fram. Vi sak t.ex göra någon film/keynote. Ska nog göra det med Minna. Till sist no! Vi ska jobba med "Optik och ögat". Ska bli kul.    Senare på terminen ska vi typ skära i koögon. 


Nu ska jag bara ta det lungt. Ses imorgon. 


Grattis till Josefin  

Av Julia - 9 januari 2012 20:40

Hej!


Idag har jag kollat på Harry Potter, Eller inte hela dagen. Har nästan sett hela den sista med pallade inte kolla klart men det är typ 45 minuter kvar. Tycker inte att sista är så bra ://. Jag tycker att den blir ganska långtråkig. Min favortifilm är nog någon i mitten typ 5:an. 


Imorgon är det skolan. Nu kommer jag att börja klockan 8.00 på tisdagar. Det gör  inte mig så mycket faktiskt. Innan så var jag ju ändå på skolan vid 8.00 Men det som blir trist blir att jag och Minna inte kan sitta och snacka, för det gjorde vi innan. Men men. Börjar med musik. 


Kram

Av Julia - 8 januari 2012 20:36

Hej!


Idag har jag varit hos våra kompisar Alice och Agnes. Vi var framme vid 12 och kom hem vid 6. Gud vad kul vi hade!!! :D Vi gjorde lite allt möjligt. Gosa med kaninerna, spelade Wii m.m Jag har precis sett klart på Harry Potter och Halvblodsprinsen. Älskar filmerna!!! 2 kvar nu. Satsar på att se dom imorgon :D Sen måste jag ju oxå börja sortera igenom alla mina saker för att jag ska måla till vid sportlovet. Ja, jag vet att det låter tidigt att börja men jag måste plocka ut alla saker och så ska jag göra om i min hylla. 


Hej då ses. 

Av Julia - 6 januari 2012 21:47

Hej! 


Idag har jag inte gjort så mycket.   Skulle typ ute med Minna men hon skulle bort så det blev inget. Hoppas det blir snart så vi kan snacka om naglarna :D För jag vet att dom är efterlängtade. Sen fick jag ju också reda på lite mindre roliga saker idag. Det är att farfar blivit inlagd på sjukhuset med en infektion på ena lungan. :( Kan vara slutet :( Aja, vi får hoppas på det bästa! ;)


Hej då! 

Av Julia - 4 januari 2012 18:36

Hej!


Idag har jag inte gjort något speciellt. Jag har bara testat en sak. Det var hur jag skulle kunna måla eller typ sätta ditt South Park figurerna på naglarna. Först så tänkte jag göra som man gör tidningsnaglar men det gick inte eftersom jag var tvungen att förminska en bilden och sen skriva ut den. Så jag tog en bild och satte lack över. Det blev så här.


Jag äger INTE karaktären men det är jag som gjort designen! Du får INTE ta bilden utantillåtelse!

 


Nu ska jag gå och fixa på mitt rum.


Vi ses Kram


  

Av Julia - 3 januari 2012 20:00

Hej!


Idag har jag varit med Minna. Först så spelade vi lite olika spel sen så ritade vi och lyssnade på musik. Man skulle först kanske lyssna på en låt och sedan rita vad man tänkte på. När man har kul går tiden snabbt. Sen var jag tvungen att dra hem för att äta.

Nu sitter jag och chattar med Minna och Alex.Jag och Minna har det sjukt kul!    Vet inte riktigt vad jag sak göra imorgon. Efter som att Minna inte kan va.   Iaf. inte länge.


Men men. Nu måste jag gå. Hej då!



Av Julia - 2 januari 2012 09:10

Hej!


Idag är det redan andra dagen på det nya året! Det känns jättekonstigt. Idag ska jag nog åka till  ishallen. Så det blir nog ett inlägg senare idag.


Ses!

Translate

Presentation


Hej, Jag heter Julia och är 13 år. Jag älskar att göra saker som har med musik att göra. Jag har också ett stort intresse av att hålla på med naglar. På min fritid så är jag också mycket med min bästis Minna. Här kommer ni få läsa om vad som händer i mitt

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards