juliaohlsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Julia - 25 januari 2012 15:30

Låten är från youtube!



Av Julia - 24 januari 2012 21:15

Måste bara skriva av mig. 


Jag vet inte om jag ska skatta eller gråta åt dig. Jga trodde jag kunde lita på dig men tydligen inte..... Du kan lite på min. Du hade dina chanser att skapa ett nytt band. Som det bandet vi hade innan. Men du försökte inte. Jag kan inte prata med en sån som du. Än mindre ha en sån i mitt liv. Prata aldrig med mig igen. Bara om det är jag som söker jontaken med dig. 

Av Julia - 24 januari 2012 15:45

Hej!


Kom precis hem. Vi skulle sluta 15.20 men jag tror inte att det blev förän vid halv 4 :/ Vår noläxa till idag var att lägga upp labbraporten men han gick ju inte runt och kolla så att alla hade gjort det vilket var dåligt för alla hade inte gjort det. 


Vi spelade in "Eye of the tiger" idag på musiken. Det kunde gått bättre....För den jag skulle spela med kom inte och när hon har vatt där så gör hon inte så mycket:/............ Det blev handboll på idrotten. Kom i ett bra lag!   Vi vann alla matcher vi spelade. Dom som jag spelade med var Minna, Tobias, Augst och Rasmus. Eller så hade vi bara tur?. Som jag skrev innan idag så var det inte så kul på hkk:n för vår lärare hade damp. Provet som vi också skulle göra fanns det bara 9 frågor på. Så det som var läxa var inte alls med. Vi gick igenom sofrågorna på lektionen och imorgon så ska vi jobba med var keynote uppfattade jag det som.  På no:n så labba vi. Det gick sådär i min grupp.....


Nu ska jag gå  och webba med en kompis. 

Bye! 

So

Av Julia - 24 januari 2012 13:00

Heej!   


Nu sitter jag i skolan. Vi börjar om 5 minuter. Idag på hkk:n så hade vår lärare sjukt mycket damp!!!! Jättemånga fick diska om saker och torka om en massa saker och så sa hon typ att man var slarvig m.m :// Nu ska vi  typ börja.


Hej då!

Av Julia - 23 januari 2012 20:35

Heej!   


Helgen går sjukt snabbt! För snabbt. Idag var det väldigt halt ute. Men jag fick skjuts halvvägs till skolan och det var dessutom där det var som värst. :// Denna vecka har vi rätt så mycket läxor.   Har so och hkk till imorgon. Det var ju dom vanliga sofrågorna och repitionsuppgifter 1-2 och vi ska ha skriftligt prov på dom imorgon.


Vi kom fram till att vår filmkväll ska vara på tisdag, ondagg eller en torsdag. Helst vill jag att det blir en torsdag eller onsdag. Äntligen gick det ganska frammåt med vårt radioprogram. Vi hann med ganska mycket men det känndes som om jag skulle dö ibland. Det var inte kul på franskan idag.  Vår lärare trodde att hon hade gett oss glosorna men det hade hon inte :// Så det blev 14 glosor denna veckan och 19 nästa.   Men dom flesta som vi har denna veckan hade vi  förra terminen och den första ://. Egentligen skulle vi jobbat med olika intiligenser eller inlärnings metoder på "Lära@Lära" idag med Hanna var inte där idag så det blev att jobba med läxor. Men det gjorde inte mig något så då träna jag på glosorna, ritade bilden till engelskan och skrev labrapoten till no:n som också är till imorgon. Men på "Förstärkning/Fördjupning" blev det lite värre. Hade ju inte så mycket att göra men jag jobba med sofrågorna och något annat som jag inte kommer på nu ;D. Vi fick också reda på att vi ska ha mattediagnos på onsdag.   




 

Jag har precis målat mina naglar.   Det blev bara lila. Längtar tills jag ska fixa Minnas.                              Nu ska jag kolla runt på lite olika bloggar. Vi ses imorgon!!                              


Det finns saker jag vill skriva men jag kan inte :/ 

















Av Julia - 22 januari 2012 17:23

Hej!! 


Jag tänkte blogga igår men så funkade inte internet om det skulle och sen när det funka så orkade jag inte. Fast jag hade ju inte gjort så  mycket så jag hade nog inte vetat vad jag skulle skriva om... O_O. 


Idag har jag varit på Nova och köpt ett par nya skor. Dom ser ut så här: 


Pic by me! Du får INTE ta bilden utantillåtelse!



Har köpt dom på ecco. Sjukt sköna :) Idag har jag varit hos min farmor och farfar. Min faster och farbror var också där. Det är sjukt halt ute. :// Nu så sitter jag och lyssnar på One Direction :D :D Men måste gå och göra Hkk. För har andra läxor som tar längre tid att göra imorgon.


Vi ses!  

Av Julia - 20 januari 2012 21:48

Heej!  


Idag va jag med Minna efter skolan. Vi gick hem till mig och åt pannkakor först sen ritade vi lite saker. Men Minna ritade denna sjuktfina bilden.


Vi äger INTE karaktärerna med det är Minna som har ritat bilden. Du får INTE ta bilden utan tillåtelse!




 Kanske upp en bild på det jag började på senare eller när jag är helt klar.


Det var som jag trodde. Ponut och Rasmus hade inte gjort ett skit på hela lektionen utan bara suttit och skrattat. Jag hatar folk som håller på så och jag hade en VÄLDIGT stor lust att slänga några saker i huvudet på dom. Jag och Minna fick äntligen börja på våran bästis kudde!!!   Vi hann bara gå igenom nyheterna och kolla på en keynote som insperation på so:n. Men på ett sätt var det bra för jag och Minna fick ännu fler tips på hur vi kan förbättra vår plan! :D Man skulle typ visa den mansatt bredvid sitt engelska spel och spela den andras om det gick. Men både svenska och engelska blev lite annorlund för att Hanna var inte där idag så vi hade en vikarie och med en vikarie blir det absolut inte samma sak och det har vi ju redan märkt på no:n. Det var nog därför det inte jobbade på svenska för att hon inte kolla dom så mycket som Hanna nog hade gjort. :/ Matten var också annorlunda jämfört med förra terminen. Lägtar lite till den nya lärarren kommer för då kommer det nog bli mer rutin på det hela. Eller vi får hoppas det. 


Nu ska jag gå och kolla på dubbelliv.     

Av Julia - 19 januari 2012 20:26

Halloj!   


Ja, imorgon ska jag gå till tandläkaren innan skolan  . Vill inte men det kommer nog att bli bättre denna gången för nu har jag den tandläkaren som jag hade när jag var mindre för hon jag hade sist var hemsk!!  Sen håller vi ju också med ett såkallat "Radioprogram". Då så jobbar jag med Pontus och Rasmus vilket inte är det bästa för dom säger ju inget och om man vill veta något så får man ju dra ut det ur dom!!! Gud vad jag hatar sånt och då imorgon så ska dom ju jobba själv så jag hoppas nu att dom gör mycket för idag gjorde dom inte så mycket. 


Vi fortsatte med skissandet på bilden. Det är kul men ändå lite tråkigt. :/ Jag och minna jobbade med frågorna på so:n och pratade lite om keynoten m.m Vi gick igenom texten vi skulle översätta och jag hade bara några småord som jag hade missat :D Vi fick ju då reda på vilka grupper vi skulle vara i på svenskan. Det blev typ bara en grupp fär det blev 2 tjejer. Vi jobbar 3 i en grupp och i en grupp är det bara 2. Men det ska bli intressant att komma till skolan imorgon och se vad dom gjort för på mer än 45 minuter borde man hinna göra ganska mycket! Idag på no:n så var Hanna med och vi fick göra ett litet test på hur mycket vi kunde. Det var mycket lugnare och nu kunde man höra vad Dag sa vilket var väldigt skönt för förra veckan så mådde jag jätteilla efter no:n för att det var stökigt. VI fick välja idag på idrotten!    Mellan basket och redskap vilket var matta denna veckan. Jag valde matta. Jag och Minna skulle försöka att göra en dubbel kullerbytta. Det gick väl sådär i början men tillslut klara vi det efter mycket skratt!  


Nu ska jag chatta med en kompis. See Ya!    

Translate

Presentation


Hej, Jag heter Julia och är 13 år. Jag älskar att göra saker som har med musik att göra. Jag har också ett stort intresse av att hålla på med naglar. På min fritid så är jag också mycket med min bästis Minna. Här kommer ni få läsa om vad som händer i mitt

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards